エコ~るど京大

全員参加型で環境負荷を低減する「持続可能なキャンパス」の実現を目指します

 » 京都大学地球環境学堂の院生がEEEEのクラスで「グリーンリカバリー」について提案!発表!KU GSGES students proposed “green recovery” activities!

京都大学地球環境学堂の院生がEEEEのクラスで「グリーンリカバリー」について提案!発表!KU GSGES students proposed “green recovery” activities!

2020.12.18

プラ 学び

2020年度後期の地球環境学堂の大学院生達が講義「環境倫理・教育」で「グリーンリカバリー」を環境教育の一環としていかにつたえるかについて話し合い、グループ別に提案してもらいました。その内容を是非こちらからご覧ください。

The graduate students of the Graduate School of Global Environmental Education in the second half of 2020 discussed how to communicate ‘Green Recovery’ as a part of their environmental education and made proposals for each group. Please take a look at the contents here.

 

Group 1

Member: Syifa Wiranti, Maheshwari K (Mahi)

Presentation concept: #plasticfreerecovery

The COVID19 Pandemic has affected us all in many ways and we’ve seen a change in behavioramong people. I’m sure many of you use masks and sanitizers more often. Some of you also resort to online shopping and online food delivery to survive this grueling time. But has this change in behavior ushered in a new problem? Watch our video to find out! #plasticfreerecovery

From Syifa Wiranti and Maheshwari Kalyanasundara

Link to presentation

Movie

 

Group 2

Member: Tracey Elo, Indira Waraningtyas

Presentation concept: Sustainable Green Purchasing

Link to presentation

 

Group 3

Member: Siti Salsiah, Md. Shamim Istiak

Presentation concept: Reduce Air Pollution

Air pollution is the presence of substances in the atmosphere that are harmful to the health of humans and other living beings or cause damage to the climate or materials.According to WHO, every year 7 million deaths are due to exposure from both outdoor and household air pollution. Air pollution is a major environmental risk to health, such as stroke,lung cancer, respiratory disease, and heart disease. Due to COVID 19 pandemic, we practiced long-term lockdown and maintained social distance as well. This practice helped to motivate us to use fewer motor vehicles and develop the tendency to walk and use bicycles to move, and people save electrical energy because the cost of electricity during a pandemic is more expensive. So, let’s reduce air pollution with green behavior during the covid19 pandemic.

Link to presentation

 

Group 4

Member: Nuttatida Thongyoi, Anoraga Jatayu

Presentation concept: Self recovery towards Global green recovery

Link to presentation

Movie

新着情報

『SDGsノート』を使ってロンドン補習授業校アクトン校舎と交流授業を実施しました

2023年9月16日(土)日本時間17:40~18:20、京都大学地球環境学堂 浅利美鈴先生とロンドン補習授業校アクトン校舎5年B組(参加児童合計15名)の教室を繋いで、オンラインZoomで交流授業を実施しました。 夏休 […]

SDGs 学び

2023.09.21

【京大!バイオスクープ file24】9月の野鳥 コサメビタキ

文責・喜安 複雑な生態系を少しでも理解し、さまざまな自然を徹底的に究明したい京大!バイオスクープ。今回のご依頼はこちら「灰色の小さな小鳥は?」   コサメビタキ スズメ目ヒタキ科 Muscicapa dauur […]

学び 京大!バイオスクープ

2023.09.13

【京大!バイオスクープ file23】実践編 木の名前を調べられるようになろう!

文責・奥野 複雑な生態系を少しでも理解し、さまざまな自然を徹底的に究明したい京大!バイオスクープ。今回のご依頼はこちら「あの木の名前はなんですか?」 この木、何の木だろう?そう思っても、知らない木だと諦めることがほとんど […]

学び 京大!バイオスクープ

2023.09.04

【京大!バイオスクープ file 22】 8月の虫 アメンボ

文責・島田草太朗 複雑な生態系を少しでも理解し、さまざまな自然を徹底的に究明したい京大!バイオスクープ。今回のご依頼はこちら「どやってアメンボ水面滑ってんの?」   アメンボ 昆虫綱半翅目(カメムシ目)半翅亜目(カメムシ […]

学び 京大!バイオスクープ

2023.08.28

ページの先頭へ