エコ~るど京大

全員参加型で環境負荷を低減する「持続可能なキャンパス」の実現を目指します

 » 京都大学地球環境学堂の院生がEEEEのクラスで「グリーンリカバリー」について提案!発表!KU GSGES students proposed “green recovery” activities!

京都大学地球環境学堂の院生がEEEEのクラスで「グリーンリカバリー」について提案!発表!KU GSGES students proposed “green recovery” activities!

2020.12.18

プラ 学び

2020年度後期の地球環境学堂の大学院生達が講義「環境倫理・教育」で「グリーンリカバリー」を環境教育の一環としていかにつたえるかについて話し合い、グループ別に提案してもらいました。その内容を是非こちらからご覧ください。

The graduate students of the Graduate School of Global Environmental Education in the second half of 2020 discussed how to communicate ‘Green Recovery’ as a part of their environmental education and made proposals for each group. Please take a look at the contents here.

 

Group 1

Member: Syifa Wiranti, Maheshwari K (Mahi)

Presentation concept: #plasticfreerecovery

The COVID19 Pandemic has affected us all in many ways and we’ve seen a change in behavioramong people. I’m sure many of you use masks and sanitizers more often. Some of you also resort to online shopping and online food delivery to survive this grueling time. But has this change in behavior ushered in a new problem? Watch our video to find out! #plasticfreerecovery

From Syifa Wiranti and Maheshwari Kalyanasundara

Link to presentation

Movie

 

Group 2

Member: Tracey Elo, Indira Waraningtyas

Presentation concept: Sustainable Green Purchasing

Link to presentation

 

Group 3

Member: Siti Salsiah, Md. Shamim Istiak

Presentation concept: Reduce Air Pollution

Air pollution is the presence of substances in the atmosphere that are harmful to the health of humans and other living beings or cause damage to the climate or materials.According to WHO, every year 7 million deaths are due to exposure from both outdoor and household air pollution. Air pollution is a major environmental risk to health, such as stroke,lung cancer, respiratory disease, and heart disease. Due to COVID 19 pandemic, we practiced long-term lockdown and maintained social distance as well. This practice helped to motivate us to use fewer motor vehicles and develop the tendency to walk and use bicycles to move, and people save electrical energy because the cost of electricity during a pandemic is more expensive. So, let’s reduce air pollution with green behavior during the covid19 pandemic.

Link to presentation

 

Group 4

Member: Nuttatida Thongyoi, Anoraga Jatayu

Presentation concept: Self recovery towards Global green recovery

Link to presentation

Movie

新着情報

NO PHOTO

(中高生対象)第二期 京都大学SDGsリーダー育成プログラム 参加者募集のご案内

持続可能な開発目標(SDGs)が2015年に国連で採択され、2030年まで残り10年となりました。その目標達成の要素の一つとして、社会問題の背景にある課題を整理し、複数の課題の関係性を分析することにより、統合的な解決へと […]

中高生 SDGs 学び

2021.04.09

NO PHOTO

2021環境早見表 京都大学SDGsマップ 吉田南~南部ルート動画公開!

毎年、エコ〜るど京大が京都大学の新入生を主なターゲットに作成している環境早見表。 2021年度は「京都大学SDGsマップ」を作成しました!京大構内のSDGsに関する活動や事例を紹介するマップです。   ここでは […]

SDGs 学び 2021年新入生リーフレット 新入生向け企画

2021.04.01

NO PHOTO

2021環境早見表 京都大学SDGsマップ 本部ルート動画公開!

毎年、エコ〜るど京大が京都大学の新入生を主なターゲットに作成している環境早見表。 2021年度は「京都大学SDGsマップ」を作成しました!京大構内のSDGsに関する活動や事例を紹介するマップです。   ここでは […]

SDGs 学び 2021年新入生リーフレット 新入生向け企画

2021.04.01

NO PHOTO

2021環境早見表 京都大学SDGsマップ 北部ルート動画公開!

毎年、エコ〜るど京大が京都大学の新入生を主なターゲットに作成している環境早見表。 2021年度は「京都大学SDGsマップ」を作成しました!京大構内のSDGsに関する活動や事例を紹介するマップです。   ここでは […]

SDGs 学び 2021年新入生リーフレット 新入生向け企画

2021.04.01

ページの先頭へ